Algemene voorwaarden
1. De verkoper
Webwinkel www.semprevivo.be
is een initiatief van Semprevivo, KBO/BTW BE 1002.725.523
- e-mail: info@semprevivo.be
- telefoon: +32 476 84 31 42
2. Toepassing
Wanneer de klant zijn online bestelling bevestigt, verklaart deze akkoord gegaan te zijn met deze algemene voorwaarden.
Enkel het Belgisch recht is van toepassing op deze site. In geval van een geschil zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Leuven bevoegd.
3. Beschrijvingen en foto's
Semprevivo levert grote inspanningen opdat de ter beschikking gestelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien de verstrekte informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zal Semprevivo de grootst mogelijke inspanning leveren om dit zo snel mogelijk recht te zetten. Semprevivo kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaan uit het gebruik van de informatie op deze site. Indien u onjuistheden zou vaststellen in de informatie die via de site ter beschikking wordt gesteld, kan u de beheerder van de site contacteren.
De kleuren op de foto's kunnen lichtjes afwijken van het origineel product. De instelling en kwaliteit van uw beeldscherm kunnen hier een rol bij spelen.
4. Prijzen
De prijzen vermeld op www.semprevivo.be zijn in Euro, inclusief BTW en exclusief transportkosten.
Semprevivo
behoudt zich het recht om prijzen ten alle tijde aan te passen of te corrigeren. Semprevivo
is niet verantwoordelijk voor prijsvermeldingen die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer, zet- of drukfouten en kan deze corrigeren ook na een bestelling.
5. Bestelling
Nadat de klant de bestelling bevestigde en verstuurde, ontvangt deze een automatisch gegenereerde e-mail met bevestiging van zijn bestelling. Op deze bevestiging kan de klant opmaken of de betaling reeds volbracht werd of indien hij deze nog moet in orde brengen. De klant is verplicht de gegevens vermeld op deze bestelbon te controleren en Semprevivo op de hoogte te brengen van eventuele fouten of gebreken.
6. Betaling
Semprevivo blijft eigenaar van de bestelde producten totdat de volledige betaling van de bestelling is ontvangen.
De betaling kan op volgende manieren tot stand gebracht worden:
- via een online betaling op deze site met Visa, Mastercard, American Express of Bancontact.
- via een overschrijving op het rekeningnummer van Semprevivo met vermelding van het OGM-nummer. Het rekeningnummer en ook IBAN en BIC code staan vermeld op de bestelbon.
- via een cadeaubon met vermelding van de code in het daarvoor voorziene vakje.
- contant bij afhaling op de maatschappelijke zetel van Semprevivo.
Indien Semprevivo na 14 dagen geen betaling ontvangen heeft, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Het spreekt voor zich dat de klant hiervan op de hoogte gehouden wordt.
7. Levering
Het levering gebeurt pas nadat Semprevivo de volledige betaling ontvangen heeft.
De producten worden verstuurd naar het adres dat door de klant is aangegeven op het online bestelformulier. Bijkomende kosten als gevolg van onvolledige of onjuiste informatie van de klant zullen aan de klant in rekening worden gebracht.
De levering vindt plaats, volgens de door de klant gekozen methode, binnen de vijf werkdagen in alle Europese landen.
De leveringstermijnen zijn indicatief. Bij laattijdige levering kan geen schadevergoeding worden geëist van Semprevivo of de vervoerder.
In geval van een leveringsfout of niet-conformiteit van de producten met de informatie op de bestelbon, zal de klant Semprevivo hiervan binnen de drie werkdagen na de leveringsdatum op de hoogte brengen.
Elke klacht die niet binnen termijn wordt ingediend, kan niet in aanmerking worden genomen en ontslaat Semprevivo van elke aansprakelijkheid jegens de klant .
8. Verzakingsrecht – retourneren
Als de klant een consument is, heeft de klant het recht af te zien van de verkoopovereenkomst en/of geleverde producten zonder betaling van boete of opgave van motief. De klant stelt ons hiervan op de hoogte binnen de 14 kalenderdagen na levering van de producten . De transportkosten voor het retourneren van deze producten vallen ten laste van de koper. De koper heeft na het doorgeven van de retour 14 dagen de tijd om de producten te retourneren.
Het om te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en oorspronkelijke staat aan Semprevivo worden teruggezonden.
Vanaf de producten terug in het bezit zijn van Semprevivo , worden deze terugbetaald via de betaalmethode waarmee de bestelling betaald werd, tenzij anders overeengekomen tussen klant en Semprevivo .
9. Risico van verzending
Semprevivo is zelf aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging tijdens het verzenden. Wij verpakken de producten op een dusdanige manier dat beschadigingen bijna onmogelijk zijn. Ieder pakje dat verstuurd wordt, is voorzien van een unieke barcode welke online kan opgevolgd worden. Indien de klant problemen ondervindt met het ontvangen van zijn pakje, kan deze zich wenden tot Semprevivo met vermelding van het bestelbonnummer en deze unieke barcode.
10. Garantie
Semprevivo garandeert de conformiteit van de producten met het bestelling in overeenstemming met de op het moment van het afsluiten van de bestelling geldende wetgeving.
Als de klant een consument is, biedt Semprevivo 2 jaar garantie op verkochte producten , vanaf de levering van het product.
11. Klachten
Klachten of betwistingen dienen binnen de 7 dagen na levering gemeld te worden per aangetekend schrijven op straffe van verval. In geval de klacht gegrond wordt bevonden is onze aansprakelijkheid beperkt tot de omruiling van de goederen. Elke aansprakelijkheid van de verkopen beperkt zich tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de bestelling.
In het geval u niet tevreden bent over onze geleverde producten en/of service, horen we dat in de eerste plaats graag van u. We proberen er alles aan te doen om eventuele problemen recht te zetten.